Вороньківська сільська рада - офіційний сайт
Головна » 2016 » Червень » 30 » Про місцеві податки та збори на території Вороньківської сільської ради на 2017 рік
14:38
Про місцеві податки та збори на території Вороньківської сільської ради на 2017 рік

ПОВІДОМЛЕННЯ

 про оприлюднення проекту регуляторного акта «Про встановлення місцевих податків і зборів на 2017 рік»

 

    Проект рішення сесії Вороньківської сільської  ради «Про встановлення місцевих податків і зборів на 2017 рік » розроблено  постійною комісією Вороньківської сільської ради з питань планування бюджету, фінансів, торгівлі, соціально-культурного розвитку»  Вороньківської сільської  ради Бориспільського району Київської області .

   Основною метою прийняття регуляторного акта є встановлення ставок податків та надходжень до місцевого бюджету.

   Проект регуляторного акта та аналіз регуляторного впливу розміщено  на офіційному сайті Вороньківської сільської ради Бориспільського району Київської області.

 Зауваження та пропозиції слід надавати до виконкому Вороньківської сільської ради Бориспільського району Київської області за адресою: 08352, село Вороньків , вулиця Паркова, 2, Бориспільського району Київської області.

    Зауваження та пропозиції від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань  приймаються до 30 липня  2016 року у письмовому вигляді.

 

Голова постійної комісії сільської ради

з питань планування бюджету, фінансів,                                                        А.М. Мамайсур

торгівлі, соціально-культурного розвитку                                                                            

 

 

                                                                ПРОЕКТ РІШЕННЯ

Про встановлення місцевих податків і зборів на 2017 рік

      Керуючись ст. 143 Конституції України, відповідно до Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» від 24.12.2015 р. № 909-VIII, з метою приведення у відповідність до чинного законодавства місцевих податків та зборів, керуючись пунктом 24 частини першої статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»,  сільська рада

 В И Р І Ш И Л А:

 1.  Встановити, що на території Вороньківської сільської ради справляються наступні місцеві податки і збори:

-податок на  нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки;

-транспортний податок;

-земельний податок;

-єдиний податок;

-акцизний податок;

2. Встановити на території Вороньківської сільської ради  податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

 2.1.. Визначити об’єкт оподаткування, платників податку,  податковий період та інші обов’язкові елементи податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки, згідно зі ст. 266 Податкового кодексу України.

 2.2. Пільги із сплати податку.

 2.2.1. База оподаткування об'єкта/об'єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності фізичної особи платника податку, зменшується:

 а) для квартири/квартир незалежно від їх кількості - на 60 кв. метрів;

 б) для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості - на 120 кв. метрів;

 в) для різних типів об'єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток), - на 180 кв. метрів.

 2.2.2. Звільняються від оподаткування:

 а) об'єкти нерухомості, які перебувають у власності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, а також організацій, створених ними в установленому порядку, що повністю утримуються за рахунок відповідного державного бюджету чи місцевого бюджету(їх спільній власності ) і є неприбутковими;

 б) об'єкти нежитлової нерухомості, які перебувають у комунальній власності територіальної громади Вороньківської сільської ради та закріплені за комунальними підприємствами, створеними Вороньківською сільською радою на праві господарського відання або на праві оперативного управління;

 в) об'єкти нерухомості, що перебувають у власності релігійних організацій, статути (положення) яких зареєстровано у встановленому законом порядку, та використовуються виключно для забезпечення їхньої статутної діяльності,  і не використовуються з метою одержання доходів; включаючи ті, в яких здійснюють діяльність засновані такими релігійними організаціями добродійні заклади (притулки, інтернати, лікарні тощо), крім об'єктів нерухомості, в яких здійснюється виробнича та/або господарська діяльність.

 г) об'єкти житлової та нежитлової нерухомості, які перебувають у власності громадських організацій інвалідів та їх підприємств;

 ґ) будівлі дитячих будинків сімейного типу;

 д) гуртожитки;

 е) житлова нерухомість непридатна для проживання, в тому числі у зв'язку з аварійним станом, визнана такою згідно з рішенням сільської ради;

 є) об'єкти житлової нерухомості, в тому числі їх частки, що належать:

 - дітям-сиротам, дітям, позбавленим батьківського піклування, та особам з їх числа, визнаним такими відповідно до закону, дітям-інвалідам, які виховуються одинокими матерями (батьками), але не більше одного такого об'єкта на дитину;

 - учасникам  антитерористичної операції та членам їх сімей, членам сімей загиблих (померлих) учасників АТО, не більше одного такого об’єкта на учасника (сім’ю).

 ж) об'єкти нежитлової нерухомості, які використовуються суб'єктами господарювання малого та середнього бізнесу,  а також суб’єктів господарювання ,що провадять свою діяльність в малих архітектурних формах та на ринках;

 з) будівлі промисловості, зокрема виробничі корпуси, цехи, складські приміщення промислових підприємств;

 и) будівлі, споруди сільськогосподарських товаровиробників, призначені для використання безпосередньо у сільськогосподарській діяльності;

 і) будівлі дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів незалежно від форми власності та джерел фінансування, що використовуються для надання освітніх послуг.

 ї) господарські (присадибні) будівлі - допоміжні (нежитлові) приміщення, до яких належать сараї, хліви, гаражі, літні кухні, майстерні, вбиральні, погреби, навіси, котельні, бойлерні, трансформаторні підстанції тощо;

2.3. Ставка податку

 2.3.1. Ставки податку для об'єктів житлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб встановлюється у розмірі 0,1 відсоток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового року) за 1 кв. метр бази оподаткування.

 2.3.2. Ставки податку для об'єктів нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, встановлюються у розмірі 0,2 відсотки розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року за 1 кв. метр бази оподаткування.

 2.3.3.  За наявності у власності платника податку об’єкта (об’єктів) житлової нерухомості, в тому числі його частки, що перебуває у власності фізичної чи юридичної особи – платника податку, загальна площа якого перевищує 300 квадратних метрів (для квартири) та/або 500 квадратних метрів (для будинку), сума розрахованого податку,  збільшується на 25000 гривень на рік за кожен такий об’єкт житлової нерухомості (його частку).

 2.4. Базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному року.

 2.5. Обчислення суми податку здійснюється відповідно до Порядку, визначеному п. 266.7. та п. 266.8 ст. 266 Податкового кодексу України.

 2.6. Податок сплачується в Порядку та в строки визначені п. 266.9. та п. 266.10 ст. 266 Податкового кодексу України.

 2.7. Подання звітності відбувається відповідно до норм Податкового кодексу України.

3. Встановити на території Вороньківської сільської ради транспортний податок.

 3.1. Визначити, що платниками податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які мають зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством власні легкові автомобілі, що відповідно до п. 267.2. ст. 267 Податкового кодексу України є об’єктом оподаткування.

3.2. Визначити, що об’єктом оподаткування є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 750 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, та з урахуванням особливостей визначених п. 267.2. ст. 267 Податкового кодексу України.

 3.3. Базою оподаткування є легковий автомобіль, що є об’єктом оподаткування відповідно до п. 267.2. ст. 267 Податкового кодексу України.

 3.4. Ставки податку встановлюються з розрахунку на календарний рік у розмірі 25000 гривень за кожен легковий автомобіль, що є об’єктом оподаткування відповідно до п. 267.2. ст. 267 Податкового кодексу України.

3.5. Базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному року.

3.6. Обчислення суми податку здійснюється відповідно до Порядку, визначеному п. 267.6 ст. 267 Податкового кодексу України.

4. Встановити такі особливості справляння земельного податку на території Вороньківської сільської ради:

4.1. Визначити, що платниками земельного податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв), землекористувачі з урахуванням особливостей визначених п. 269.1. ст. 269 Податкового кодексу України.

4.2. Визначити, що об’єктом оподаткування є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні та земельні частки (паї), які перебувають у власності з урахуванням особливостей визначених п. 270.1. ст. 270 Податкового кодексу України.

4.3. Базою оподаткування є нормативна грошова оцінка земельних ділянок, розташованих на території Вороньківської сільської ради, з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого Податковим кодексом України.

4.4. База оподаткування розраховується з урахуванням пільг, передбачених ст. 281, ст. 282 Податкового кодексу України та встановлених окремими рішеннями сільської ради відповідно до ст. 284 Податкового кодексу України.

 4.5. Визначити земельні ділянки, які не підлягають оподаткуванню з урахуванням особливостей визначених ст. 283 Податкового кодексу України та особливості застосування пільгового оподаткування відповідно до ст. 284 Податкового кодексу України.

4.6. Ставка податку за земельні ділянки встановлюється у наступному розмірі:

4.6.1. за земельні ділянки, зайняті житловим фондом (в тому числі  житловим фондом об’єднань співвласників багатоквартирних будинків, житлово-будівельних кооперативів, молодіжно-житлових комплексів), автостоянками для зберігання особистих  транспортних засобів громадян, які використовуються без отримання прибутку, гаражно-будівельними, дачно-будівельними та садівницькими товариствами, індивідуальними гаражами, садовими і дачними будинками фізичних осіб, а також за земельні ділянки, надані для потреб сільськогосподарського виробництва, водного та лісового господарства, які зайняті виробничими, культурно-побутовими, господарськими та іншими будівлями і спорудами – 0,3 відсотки від їх нормативної грошової оцінки.

4.6.2.за земельні ділянки, які перебувають у постійному користуванні суб’єктів господарювання (крім державної та комунальної форми власності) ,що здійснюють свою діяльність на території Вороньківської сільської ради  – 1 відсоток від їх нормативної грошової оцінки;

4.6.3. землі сільськогосподарських угідь - 0,1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки;

4.6.4. за інші земельні ділянки - 1 відсоток від їх нормативної грошової оцінки.

4.6.5.Ставки земельного податку на земельні ділянки, розташовані за межами населеного пункту,  нормативно-грошову оцінку яких не проведено

  - встановлюються в розмірі 5% від нормативної грошової одиниці площі ріллі по області.

4.7. Встановити, що на території Вороньківської сільської ради застосовуються пільги щодо сплати земельного податку, встановлені в розділі XII Податкового кодексу України.

4.8.. Додатково встановити наступні пільги щодо сплати земельного податку на території Вороньківської сільської ради:

4.8.1. Від сплати податку звільняються наступні фізичні особи:

а) учасники  антитерористичної операції та члени їх сімей, члени сімей загиблих (померлих) учасників АТО.

4.8.2 Від сплати податку звільняються наступні юридичні особи:

а) органи державної влади та органи місцевого самоврядування, створені ними заклади, установи та організації, які повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів;

б) дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади незалежно від форм власності і джерел фінансування, заклади культури, науки, освіти, охорони здоров'я, соціального захисту, фізичної культури та спорту, які повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів.

в) парки державної та комунальної власності;

г) дитячі санаторно-курортні та оздоровчі заклади України незалежно від їх підпорядкованості, у тому числі дитячі санаторно-курортні та оздоровчі заклади України, які знаходяться на балансі підприємств, установ та організацій.

д) військові формування, утворені відповідно до законів України, Збройні Сили України, які повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевого бюджетів.

4.9. Базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному року.

4.10. Обчислення суми податку здійснюється відповідно до Порядку, визначеному ст. 286 Податкового кодексу України.

 5.Встановити  ставки єдиного податку  на території  Вороньківської сільської ради

5.1. Ставки єдиного податку встановлюються у відсотках (фіксовані ставки) до розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року (далі-мінімальна заробітна плата).

5.2. Встановити ставки єдиного податку:

 Фіксовані ставки єдиного податку для фізичних осіб - підприємців, які здійснюють господарську діяльність, залежно від виду господарської діяльності, з розрахунку на календарний місяць:

 - для першої групи платників єдиного податку – 10 відсотків розміру мінімальної заробітної плати;

 - для другої групи платників єдиного податку – 20 відсотків розміру мінімальної заробітної плати.

 5.3. Ставка єдиного податку встановлюється для платників єдиного податку першої - другої групи (фізичні особи - підприємці) у розмірі 15 відсотків у випадках визначених Податковим кодексом України.

 5.4. Ставки єдиного податку для суб’єктів господарювання, які не зазначені в п.п. 4.2., 4.3. встановлюється відповідно до п.п. 293.3-293.9 ст. 293 Податкового кодексу України.

 5.5. База та об’єкт оподаткування, податковий період та інші обов’язкові елементи єдиного податку визначаються згідно із главою 1 розділу XIV Податкового кодексу України.

 6. Встановити на території Вороньківської сільської ради акцизний  збір для  підакцизних товарів (пива, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну), реалізованих відповідно до підпункту 213.1.9 пункту 213.1 статті 213 Податкового кодексу України, ставку акцизного податку у розмірі 5 відсотків від вартості. Для товарів (палива), зазначених у підпункті 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 Податкового кодексу України, реалізованих відповідно до підпункту 213.1.9 пункту 213.1 статті 213 Податкового кодексу України, ставка податку становить 0,042 євро за кожний літр реалізованого (відпущеного) товару.

6.1. База та об’єкт оподаткування, податковий період, порядок та строки сплати податку та інші обов’язкові елементи визначаються розділом VI Податкового кодексу України.

7. Всі питання не врегульовані цим рішенням регулюються відповідно до норм Податкового кодексу України та діючих нормативно-правових актів.

 8. Рішення набирає чинності з 01.01.2017 року.

9.Виконавчому комітету Вороньківської сільської міської ради забезпечити направлення копії цього рішення Бориспільській ОДПІ ГУ ДФС Київської області та забезпечити оприлюднення цього рішення в засобах масової інформації.

10. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісії з питань планування та формування бюджету Вороньківської сільської ради.

 

 

 

Аналіз регуляторного впливу

проекту рішення Вороньківської сільської ради «Про місцеві податки та збори на території  Вороньківської сільської  ради на 2017 рік»

 

Назва регуляторного акта: «Про місцеві податки та збори на території Вороньківської сільської ради на 2017 рік»

Регуляторний орган:  Вороньківська сільська  рада.

Розробник: Постійна комісія сільської ради з питань планування бюджету, фінансів, торгівлі, соціально-культурного розвитку               

Контактний телефон:   3-66-18

 

1. Визначення і аналіз проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання

Цей регуляторний акт встановлює місцеві податки і збори, визначає об’єкти оподаткування, платників податків і зборів, розмір ставок, пільги зі сплати окремих видів податків, що зумовлює надходження додаткових коштів до сільського бюджету та створює передумови для розвитку підприємництва, економіки в цілому, та соціально-економічного розвитку території.

2. Цілі регулювання

Цілями регулювання є:

  • безумовне виконання норм чинного законодавства;
  • встановлення місцевих податків і зборів;
  • отримання додаткових коштів до сільського бюджету та направлення їх на втілення програм соціально-економічного розвитку, збільшення фінансування соціальної сфери.

3. Визначення та оцінка усіх прийнятих альтернативних способів досягнення встановлених цілей з аргументацією переваг обраного способу

3.1 Залишення питання неврегульованим, означає недоотримання додаткових надходжень від сплати місцевих податків та зборів, неможливість направлення додаткових коштів на здійснення програм соціально-економічного та культурного розвитку, зменшення фінансування соціальної сфери та порушення чинного законодавства України. Альтернатива є неприйнятною, оскільки не допомагає вирішити проблему.

3.2 Прийняття проекту нормативно-правового акту «Про місцеві податки та збори на території Вороньківської сільської ради на 2017 рік».

Аналіз обраної альтернативи показує, що перший спосіб не є прийнятним, так як він цілком не задовольняє ні інтереси держави з однієї сторони, ні територіальної громади  з іншої. Невизначеність процесу введення в дію місцевих податків і зборів призведе до втрат надходжень до місцевого бюджету, які можливо було б залучити на здійснення програм соціально-економічного та культурного розвитку, збільшення фінансування соціальної сфери.

За таких обставин, перевага була віддана другому способу, оскільки у цьому випадку досягнути вищезазначеної мети можливо у найбільш короткий термін з врахуванням особливостей роботи сільської  ради, її виконавчих органів, органів податкової інспекції.

4. Механізм реалізації мети

Згідно Податкового кодексу України до повноважень селищних рад належить прийняття рішення про встановлення місцевих податків та зборів та пільг по місцевих податках і зборах, а також земельного податку .

Зробити це можливо за рахунок прийняття відповідного рішення Вороньківської сільської   ради.

Тому вирішення проблеми щодо врегулювання питань справляння місцевих податків і зборів на території сільської   ради пропонується шляхом прийняття рішення  Вороньківської сільської  ради «Про місцеві податки та збори на території Вороньківської сільської ради на 2017 рік».

5. Обґрунтування можливості досягнення поставлених цілей у разі затвердження запропонованого регуляторного акта і оцінка можливості проведення і виконання вимог регуляторного акта

Враховуючи, що виконання зазначеного рішення є загальнообов’язковим для всіх учасників правовідносин у системі оподаткування, досягнення цілей, передбачених п.2 цього Аналізу, вбачається цілком реальним.

Рішення буде запроваджено на належному рівні і підлягатиме обов’язковому виконанню органом місцевого самоврядування, органом державної податкової служби та платниками місцевих податків і зборів.

Досягнення встановлених цілей шляхом виконання вимог даного регуляторного акту принесе вигоди без необхідності здійснення витрат, а саме:

- зменшуються витрати на адміністрування місцевих податків і зборів;

- орган місцевого самоврядування дотримається принципу верховенства закону;

- орган державної податкової служби та платники місцевих податків і зборів застосовуватимуть нормативно-правові акти Вороньківської сільської   ради з питань оподаткування, які відповідатимуть вимогам чинного законодавства.

Контроль та нагляд за додержанням вимог запропонованого регуляторного акту буде здійснюватися органами державної податкової служби систематично, у тому числі під час проведення перевірок.

6. Визначення очікуваних результатів ухвалення запропонованого регуляторного акта

Регулювання впливає на кожну з трьох базових сфер: інтереси громадян та суб’єктів господарювання, інтереси держави, органу місцевого самоврядування.

 

Сфера впливу

Вигоди

Витрати

Інтереси органу місцевого самоврядування

- нормативні акти сільської ради ради з питань оподаткування місцевими податками і зборами, відповідатимуть вимогам чинного законодавства;

- зростання надходжень до селищного бюджету, що забезпечить додаткові можливості для досягнення соціально-економічного розвитку та вирішення проблем благоустрою, потреб громади, фінансування програм та збалансування інтересів усіх учасників регуляторного процесу.

відсутні

Інтереси громадян та суб’єктів господарювання

- відсутність збільшення розмірів ставок єдиного податку.  

- встановлення пільг зі сплати земельного податку та податку на нерухоме майно.

- ставки податку на земельні ділянки, які знаходяться під забудовою встановлені на рівні минулорічних.

- створення передумов для розвитку бізнесу та потенційного освоєння  економічно привабливих територій.

Запровадження додаткових податків та зборів відповідно до норм законодавства України.

Інтереси

держави

- Запровадження соціально справедливих місцевих податків та зборів.

-    встановлення пільг зі сплати окремих податків для підприємств, установ організацій, що фінансуються з державного бюджету України.

- створення умов для розвитку бізнесу та економіки держави в цілому.

відсутні

 

7. Обґрунтування запропонованого терміну дії регуляторного акта

Пропонується встановити строк дії регуляторного акту на 2017 рік, що співвідноситься з цілями його прийняття. Зміни до регуляторного акта вносяться в разі потреби та у разі внесення змін до чинного законодавства.

8. Визначення показників результативності регуляторного акта

Показниками результативності запропонованого проекту рішення сільської  ради є збільшення надходжень до місцевого бюджету.

9. Визначення способів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності регуляторного акта у разі його ухвалення

Базове відстеження результативності регуляторного акта здійснюватиметься протягом року з дня набрання ним чинності, але не пізніше дня, з якого починається проведення повторного відстеження результативності цього акта.

Повторне відстеження результативності регуляторного акта планується здійснити за три місяці до закінчення терміну, на який приймається даний регуляторний акт.

Періодичне відстеження результативності не планується, в зв’язку з тим, що термін дії регуляторного акта складає 1 рік.

Під час проведення відстеження результативності цього регуляторного акта будуть використовуватись офіційні статистичні дані щодо показників результативності регуляторного акта.

 

 

Голова постійної комісії сільської  ради

з питань планування бюджету, фінансів,  

торгівлі, соціально-культурного розвитку                                                     А.М. Мамайсур     

              

Переглядів: 2960 | Додав: anastasiya_mamaysur10 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0